Sommer i roklubben

Læs om Mysunde hytten, madpakketur med danskere, årsmøde, Sankt Hans og rotur på Ejderen

Mysunde hytten

10 flittige mennesker mødte op lørdag d. 3. juni for at rengøre Mysunde hytten, reparere tag, male, fjerne ukrudt og så meget mere, som vi ikke vil trætte jer læsere med. Resultatet blev så flot, og selvom ikke alt blev nået, var vi alle meget tilfredse. Det blev også til en hyggestund med salater og pølser, tak Karina og Uschi!

Madpakketur

Den 10. juni fik vi besøg af Synnejysk Ronetværk og Ronet Syd, i alt 14 danskere, som ankom allerede kl. 9.00 om morgenen for at tage på madpakketur med os. Fem både var klargjorte, og humøret var højt. Vejret var godt, men der var rigtig meget vind, så selvom vi havde sat os for at nå Burg, hvor vi ville spise vores madpakker, nåede vi kun lidt længere end havnegrænsen, før vi vendte om. Madpakken og hjemmebagt kage blev så spist i vores hyggelige stue i stedet for. Senere tog nogle af vores gæster med til Slesvighus, og andre tog på gåtur med Uschi som lokalguide. Vi afventer en artikel i Ugeavisen Sydslesvig d. 22. juni.

Årsmøde

Søndag den 11. juni deltog vi selvfølgelig også i mindretallets årsmøde. Mødested var Slesvighus, hvor optoget gik gennem byen til A. P. Møller Skolen, alle med vores røde klubtrøjer med Slesvig Roklubs logo. Vi stod klar med telt, romaskine og bådstrailer.

Kommende aktiviteter

Sankt Hans, 23. Juni

Sankt Hans fejres sammen med mange andre aktører fra det danske mindretal fredag d. 23. juni i Slesvig Roklubs hytte i Mysunde. Festen starter kl. 17, og der bindes blomsterkranse, høres båltale, og selvfølgelig bliver heksen sendt til bloksbjerg. Der kan købes mad og drikke, og Spejderorkestret søger for musikken. Vel mødt!

Klubtur på Ejderen, 7.-9. juli

Overnatning på campingplads og lange roture for erfarne langtursroere d. 7.-9. juli. Kontakt bestyrelsen, som træffer afgørelse om deltagelse. Der er udgifter forbundne med denne tur.

Tak for opbakning om klubbens aktiviteter – fra rengøring, til reparationer og selvfølgelig alt det sjove!

Jeres bestyrelse