Roning

Roning stiller ekstremt høje fysiske krav og er samtidig en super givende motionsform.

Det er styrketræning for både ben, ryg og arme: Hvis du træner regelmæssigt, har du færre problemer med ryggen, og din kropsholdning bliver mere oprejst.

Træningen styrker din udholdenhed, og dermed bliver iltoptagelsen forbedret, hvilket mindsker risikoen for blandt andet hjerte-karsygdomme.

I modsætning til  f.eks. løb, som let kan belaste dine led, er roning mere skånsomt, fordi der ikke er nogen stød og hårde belastninger på dine led. Risikoen for skader er således minimal.

Det bedste ved roning er den store meditative effekt. Når man ror, skubbes unødvendige tanker og bekymringer bort. Det giver ro i hjernen og sjælen, når bevægelser og tanker følger samme rytme. Derfor er vi roere de lykkeligste mennesker.

Slesvig Roklub har følgende ro-tilbud til dig

Fællesroning

Hver mandag, onsdag og fredag mødes vi på fastlagt tidspunkt . Herefter fordeles vi på bådhold og ror en tur på 5-10 km.

Om vinteren foregår fællesroning på vores romaskiner.

Langture

Vi er gerne undervejs på korte og lange langture. Både på Slien op til Slimunding og i danske farvand.

VINTERTRÆNING

eRoning

eRoning er til dig der gerne vil træne styrke og kondition i fællesskab med andre.

Vi har en videoinstruktør, der guider os igennem sjov motiverende træning. Vi går ikke op hvor meget du trykker, men hvordan du trykker. Vi hjælper dig til korrekt roteknik så du undgår skader.
Hos værdsætter vi fællesskabet, og vi mener det når vi siger – eRoning er for alle.

Instruktion og træning varer ca. 60 minutter.
Roning ser meget enkelt ud, men det er en serie af bevægelser der stiller store udfordringer til din koordination. Nogle rammer den rent første gang, andre skal bruge flere gange.
Roning er den sportsgren der bruger næstflest muskelgrupper.

Vi hjælper dig med at forbedre din teknik løbende undervejs.

Sportsroning

billede: Dorthe Loadstar for DFfR

Sportsroning er et tilbud, som forener effektiv træning (puls, intensitet og tid ), kvalitet, variation og fællesskab. Sportsroning er træningsprogrammer, som er en kombination af opvarmning, intervaller og afroning. Man kan enten dyrke det fælles eller som program ved E-roning.

Vi udarbejder individuelle styrkeøvelser for dig, så du bliver udfordret og ikke overvældet.

Ergometerroning

Det er muligt for roklubbens medlemmer at benytte styrketræningsredskaberne og roergometrene i klubben til enhver tid både om sommeren og vinteren.

Der er faste instruktionstider om onsdagen og fredagen, kontakt os under info@slesvig-roklub.dk

Ungdomsroning

Vores unge træner om onsdagen og om fredagen samt efter aftale.