Slesvig Roklub på Nørden

Læs om klubbens workout og deltagelse

Workout under fri himmel på Nørden

Søndag eftermiddag kl. 13:00 var Slesvig Roklub på pletten på Norden Festival med et tilbud til alle, der havde lyst til at se vores både og være med til træning under fri himmel.

Ved broen tæt ved Luisenbad var der bygget op med 10 ergometre og måtter til workout. Rochef Jens Herzig og forperson Katrin Fritzsche instruerede i roteknik og workout-øvelser, akkompagneret af musik, solskin og regn. Mange af klubbens medlemmer støttede op om dette tilbud og hjalp til med at få bådene roet frem og tilbage, indrette en fitnessplads ved broen med bannere og dannebrogsflag samt transportere ergometrene frem og tilbage. En indsats, der lykkedes fint ved fælles hjælp.

Folk kom forbi og spurgte ind til vores robåde.”Thor” en gamle træbåd og ”Ratatorsk” en moderne coastal, begge navne fra den nordiske mytologi. Snakken gik om lidt af hvert; fra sport til roning, til det danske mindretal og Nørden Festivallen som sådan.

Andre var friske på den udfordrende og sveddrivende workout, som var en blanding af roning på ergometrene og gymnastikøvelser på måtterne. Det var tydeligt, at folk havde det sjovt, og at stemningen var god.

Bestyrelsen takker alle, der hjalp til med at få dette arrangement stablet på benene!