Prøvetræning

Trænger du også til at komme i form? Prøv roning!

Det behøver ikke være svært at komme i form – heller ikke hvis man har ondt i knæet eller er hjertepatient. I Slesvig Roklub har vi taget Dansk Forening for Rosports nye koncept – eRoning – til os, og tilbyder nu rotræning for nybegyndere sammen med nogle af de dygtigste rotrænere i Danmark. Uanset om man har prøvet at ro før eller ej, så kan man nu komme i form på en skånsom måde – med hele 125 forskellige roprogrammer på eRoning.dk.

Fællesskab og sved på panden

eRoning i Slesvig Roklub består af hyggelig træning i fællesskab med andre. Med andre ord træner man styrke og kondition sammen med ligesindede i hver sin romaskine i Slesvig Roklub til et begynderprogram, mens man bliver guidet af nogle af Danmarks bedste og mest motiverende ro-instruktører på en storskærm. På den måde lærer man den rette teknik fra starten af, så man undgår skader, og man vil hurtigt opleve fremgang i form af fedtforbrænding, muskelopbygning og forbedret kondition. Under træningen vil der også være en erfaren træner til stede fysisk i Slesvig Roklub.

Supereffektiv træning

Romaskinen er et virkelig et supereffektivt træningsredskab, fordi du får trænet hele kroppen – ben, ryg, arme, lunger og hjerne – mens du forbrænder rigtig mange kalorier, samtidig med at der er meget lav belastning på dine led,” siger Anne Lolk Thomsen, som er instruktør på eRoning.dk i Dansk Forening for Rosport (DFfR).

Introforløb med tre træningstider

I Slesvig Roklub tilbydes der et introforløb for nybegyndere. Første gang er den 5. februar.

Introforløbet består af tre træningstider:

1.  mandag den 5.2.2024 kl. 17.30-18.30
  2. mandag den 12.2.2024 kl. 17.30-18.30
  3. mandag den 19.2.2024 kl.  17.30-18.30

Hvis du efter introforløbet vælger at melde dig ind i Slesvig Roklub, kan du fortsætte med at træne eRoning i klubben, når det passer dig eller vælge at ro sammen med klubbens andre medlemmer.

Hvordan kommer man i gang med introforløbet?

Kontakt Katrin Fritzsche under info@slesvig-roklub.dk og lav en aftale om at komme til de tre prøvetider. Det koster blot 10 EUR. Du finder mere om eRoning og Slesvig Roklub under: slesvig-roklub.dk

Fakta

Programmerne er målrettet motionister, hvor alle kan være med. Vi garanterer sved på panden til både erfarne roere, nybegyndere og supermotionister.

På eRoning.dk får du mulighed for at træne sammen med nogle af Danmarks bedste roere. Flere af dem er på landsholdet. I alt er der 7 forskellige programkategorier:

1. eRoning Cross. Roning og CrossFit øvelser på gulv
  2. Puls & Styrke. Roning og styrketræning på gulv med egen kropsvægt.
  3. Rospinning og HIIT-træning. Intervaltræning med god musik.
  4. Hold vægten. Programmer, der fokuserer på at øge forbrændingen.
  5. Træn hjertet. Programmer designet til dig, der skal passe på hjertet.
  6. Motionister og 60+. Kategorien, hvor alle kan være med.
  7. Bliv stærkere. Til dig, der har som mål at ro stærkere og opbygge muskelmasse.

Alle instruktører har intensivt fokus på roteknik, så du undgår skader.

På eRoning er der mere end 125 forskellige træningsvideoer at vælge imellem. Der kommer nye træningsvideoer hver uge.