Madpakketur til Haderslev

Læs om en todages tur til Haderslev Fjord

Mandag den 2.10 tog Jens, Karina og Anne til Haderslev Roklub og hentede den første båd. Senere stødte Asgar, Daniel og Lone til og i to både roede vi ud langs Haderslev Fjord mod Årøsund, en lille havneby på spidsen af Haderslev Næs. Turen var på 16 km, og det gik hurtigt med modvind og godt humør. I Årøsund lå Haderslev Roklubs lille hytte, ret idyllisk med 2 sheltere og bålplads. Vi blev modtaget af Katrin, der havde medbragt mad og alt praktisk udstyr.

Det blev en meget hyggelig aften med lejrbål, masser af god mad og snakke. Vi forsøgte os sågar ud i sang; Broder Jakob på både dansk, tysk og fransk. Idéen udsprang, at vi skal forsøge at finde en klubsang for at styrke fællesskabet og den danske sangskat.

Efter en nat i hytten og shelter og en luksus morgenmad gik turen tilbage. Denne gang tog turen lidt længere tid pga. modvind og strøm. Endnu engang kunne vi nyde det smukke landskab og de store svaneflokke, der landede og satte fra lige i nærheden af bådene. Vi klarede også udfordringen med at bringe den ene båd ad landvejen forbi en sluse og tilbage til Haderslev Roklub.

En time senere ankom vi fuld af nye indtryk i Slesvig Roklub.

Bålhygge

På vej mod Årøsund